iphone 5s app spy handy tracking diebstahl kann apple mein handy orten kinderschutz software gratis download here iphone spionage software entfernen spion app für iphone ortungsfunktion für handy spyware for iphone 5 kann ich spy app on ipad spy spionage app iphone 6 Plus spionieren iphone combox sms spy app download link iphone spy video recorder iphone spy software download handy gps signal orten press spy iphone location best spy fritzbox kindersicherung umgehen windows xp

La restauració del panteó reial de Santes Creus

Des del punt de vista artístic, els mausoleus dels reis Pere i Jaume són les primeres tombes bastides en estil gòtic a la Corona d’Aragó i les úniques del panorama peninsular d’aquell temps acollides per un templet o baldaquí.

La restauració del panteó reial de Santes Creus

Benigno, que combina en sí mismo el laureado dos oficinas y Tesorero, como su nombre lo indica, el semblante benigno y sin comprar viagra comprar embargo alegre.

Des del punt de vista artístic, els mausoleus dels reis Pere i Jaume són les primeres tombes bastides en estil gòtic a la Corona d’Aragó i les úniques del panorama peninsular d’aquell temps acollides per un templet o baldaquí. A la resta de la Península, es repetien amb formes gòtiques els enterraments d’època romànica: el sepulcre dins d’un nínxol obert al mur o el sepulcre directament al paviment, cobert d’una làpida amb relleus. La introducció del nou estil té segurament relació amb la voluntat del rei Jaume  II de confirmar a través de l’art, de l’arquitectura i de l’escultura, la grandesa de la monarquia que ell representava i de convertir el monestir de Santes Creus en el panteó dels reis de la Corona d’Aragó.

Segurament el rei va veure a Sicília, durant el seu regnat a l’illa, les tombes de la catedral de Palerm, dels segles xii-xiii conformades per sepulcres amb baldaquí, construïts enterament de pòrfir. Els sepulcres sicilians simbolitzaven doncs la idea del poder monàrquic que el rei volia reflectir als sepulcres de Santes Creus. No obstant això, estilísticament parlant, la introducció de les noves formes gòtiques als mausoleus dels sobirans Pere  el Gran i Jaume  II no són tant d’origen italià com francès. El nou estil originari de l’Illa de França és el que predomina en aquestes obres, introduït i desenvolupat per artistes locals o forans (Bartomeu de Girona, Pere Bonull) que coneixien les novetats iconogràfiques proposades en les obres més avantguardistes de l’època, com la Sainte-Chapelle de Paris (1242-1248), obra cimera del primer gòtic radiant, i altres. Mirant una imatge de la Sainte-Chapelle no podem fer més que recordar el disseny de l’urna de la tomba de Pere el Gran, amb els arcosolis flanquejats per pinacles, la tapa i el pinacle central.

  • El panteó reial de Santes Creus avui, un cop finalitza...
  • El trencament de les cresteries de l’urna superior, c...
  • Detall de les restes conservades de les cresteries de l...
  • Tapa de l’urna superior, amb la part reposada de maó...
  • Tapa de l’urna superior, amb la part reposada de maó...
  • El pinacle sobre l’urna, amb les parts reposades al s...
  • El pinacle sobre l’urna, amb les parts reposades al s...
  • El pinacle sobre l’urna, amb les parts reposades al s...
  • Reconstrucció de guix blanc i maó (Autor: Marisol Cid...
  • Tancament amb guix entre la tapa i la banyera (Autor: J...
  • Columna oest, de pedra calcària, reposada al segle XIX...
  • Imatge de 1890 on s’observen, sota la trona les cadir...
  • Pinacle reconstruït sobre el baldaquí l’any 1959. L...
  • Resina aplicada al segle XIX en un trencament de la tap...
  • Els colors vermell i marró per repintar els nervis int...
  • Els colors vermell i marró per repintar els nervis int...
  • Elements medievals del sarcòfag (Autors: Laboratorio d...
  • Aixecament en 3D dels frisos laterals nord I sud, amb l...
  • Peça del fris nord procedent d’una altra pedrera (Au...
  • Restes de policromia al costat nord del sòcol del sarc...
  • Restes de policromia al costat nord del sòcol del sarc...
  • Policromia a base de mini a la volta interior del balda...
  • Restes de policromia negra sobre el cap del jacent (Aut...
  • Restes de policromia negra en la figura del jacent i d...
  • Columnes recompostes al segle XIX (Autor: Javier Chilli...
  • Pinacle neogòtic (Autor: Javier Chillida)
  • Fotografia amb llum ultraviolada efectuada durant l’e...
  • El taller de restauració bastit a la mateixa església...
  • Treballs i reposició de la part de la tapa realitzada ...
  • Treballs i reposició de la part de la tapa realitzada ...
  • Treballs de neteja de la policromia (Autor: Javier Chil...
  • Detalls de la policromia abans i després de la restaur...
  • Detall del clivellament dels colors present en algunes ...
  • Detall del clivellament dels colors present en algunes ...
  • Epitafi de Pere el Gran (Autor: Javier Chillida)
  • Detall de la lletra gòtica amb què fou escrit l’epi...
  • Procés de restauració de l’epitafi de Pere el Gran ...
  • Procés de muntatge del frontal renaixentista (Autor: M...
  • Treballs de reintegració cromàtica (Autor: Marisol Ci...
  • Treballs de reintegració cromàtica (Autor: Marisol Ci...
  • Epitafi de Jaume II (Autor: Javier Chillida)
  • Treballs de subjecció de la làpida al nou suport (Aut...
  • Procés de recol.locació de la làpida sobre el sepulc...
  • Procés de recol.locació de la làpida sobre el sepulc...

No 3D to show

  • Planta del sepulcre amb indicació de la columna reposa...
  • La tomba de Jaume  II i Banca d’Anjou (Autors: Labor...
  • Planta del sepulcre de Jaume II i Blanca d’Anjou amb ...
  • Planta del sepulcre de Jaume II i Blanca d’Anjou amb ...
  • Alçat est del sepulcre amb indicació de les columnes ...
  • Alçat nord de la tomba de Jaume II i Blanca d’Anjou ...
  • Visions frontal i laterals de la tomba, amb els element...